۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

اما ریشه اش در دل نیست، در باد است.

گوش کن قافله سالار چه می خواند: وَ لَمّا تَوَجّهَ تِلقاءَ مَدیَنَ قالَ عَسی رَبّی اَن یَهدیَنی سواءَ السّبیل(1)... آیا تو می دانی که از چه امام آیاتی که در شأن هجرت نخستین ِ موسی است فرا می خوانَد؟ عقل محجوب من که راه در جایی ندارد... ای رازداران خزاین غیب، سکوت حجاب را بشکنید و مُهر از لبِ فروبسته اسرار برگیرید و با ما سخن بگویید. آه از این دلسنگی که ما را صمٌ بُکم می خواهد... آه از این دلسنگی!
سرّ آنکه جهاد فی سبیل الله با هجرت آغاز می شود در کجاست؟ طبیعت بشری در جست و جوی راحت و فراغت است و سامان و قرار می طلبد.
یاران! سخن از اهل فسق و بندگان لذت نیست، سخن از آنانی است که اسلام آورده اند اما در جست و جوی حقیقت ایمان نیستند. کُنج فراغتی و رزقی مُکفی... دلخوش به نمازی غراب وار و دعایی که بر زبان می گذرد اما ریشه اش در دل نیست، در باد است. در جست و جوی مأمنی که او را از مکر خدا پناه دهد؛ در جست و جوی غفلت کده ای که او را از ابتلائات ایمانی ایمن سازد، غافل که خانهء غفلت، پوشالی است و ابتلائات دهر، طوفانی است که صخره های بلند را نیز خُرد می کند و در مسیر دره ها آن همه می غلتاند تا پیوستهء به خاک شود.
اگر کشاکش ابتلائات است که مرد می سازد، پس یاران، دل از سامان برکَنیم و روی به راه نهیم.
بگذار عبدالله بن عمر ما را از عاقبت کار بترساند. اگر رسم مردانگی سرباختن است، ما نیز چون سید الشّهدا او را پاسخ خواهیم گفت که: " ای پدر عبد الرحمن، آیا ندانسته ای که از نشانه های حقارت دنیا در نزد حق این است که سر مبارک یحیی بن زکریا را برای زنی روسپی از قوم بنی اسرائیل پیشکش بردند؟ آیا نمی دانی که بر بنی اسرائیل زمانی گذشت که مابین طلوع فجر و طلوع شمس هفتاد پیامبر را می کشتند و آن گاه در بازارهایشان به خرید و فروش می نشستند، آن سان که گویی هیچ چیز رخ نداده است! و خدا نیز ایشان را تا روز مؤاخذه مهلت داد."(2)
... اما، وای از آن مؤاخذه ای که خداوند خود اینچنین اش توصیف کرده است: اَخذَ عَزیزٍ مُقتَدرٍ.(3)
آه یاران! اگر در این دنیای وارونه، رسم مردانگی این است که سر بریدهء مردان را در تشت طلا نهند و به روسپیان هدیه کنند.... بگذار اینچنین باشد. این دنیا و این سر ما!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ قصص / 21
2 ـ موسوعه کلمات امام الحسین(ع)، ص 308
3 ـ بخشی از آیهء 42 سورهء قمر: ... فَاَخذناهُم اَخذَ عَزیزٍ مُقتَدرٍ

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

به فرزندان خود بیاموزانیم


یهودیان سراسر جهان، 14 ميلیون نفر
7 ميلیون نفر در آمریکا
6 ميلیون نفر در آسیا
2 ميلیون نفر در اروپا
یکصد هزار نفر در آفریقا




جمع کل مسلمانان در جهان: یک ميلیارد و نیم

یک میلیارد نفر در آسیا و خاور میانه

400 ميلیون نفر درآفریقا

44 ميلیون نفر در اروپا

5 ميلیون نفر در آمریکا

از هر پنج نفرجمعیت روی زمین، یکی مسلمان است

در مقابل هر یک هندو، دو مسلمان قراردارد

درمقابل هر پیرو بودا، دو مسلمان قراردارد

درمقابل هر یهودی 107 مسلمان قراردارد.

با اینهمه 14 ميلیون یهودی از یک میلیارد و نیم مسلمان نیرومند ترند!

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 این موقعیت را کسی به طور مصنوعی به آنها نداده است. نگوییم کار انگلستان است و آمریکا . اگر هم انگلستان و آمریکا از آنان حمایت می کنند بپرسیم چرا؟ مگر آنها چه نفوذی در آمریکا و انگلستان دارند که دولتهای آنها مجبور به حمایت هستند. چرا مسلمانان این نفوذ را در این دولتها ندارند؟ تعداد مسلمانان در این کشورها کمتر از یهودیان نیست !! اما نفوذ مسلمانان مهاجر به آمریکا چرا کمتر از نفوذ یهودیان مهاجر به آمریکاست؟

نتیجه: حمایت آمریکا و انگلستان و سایر قدرتها علت قدرت یهودیان نیست بلکه معلول قدرت آنان است. هر چند در مراحل بعدی به قدرت بیشتر هم می انجامد.

چرا؟

ببینیم چرا؟

   
چــــرا

به چندین دلیل ازجمله:

در تاریخ معاصر،

البرت انشتین، یهودی

زیگموند فروید، یهودی

کارل مارکس، یهودی

پل ساموئلسون، یهودی

میلتون فردمن، یهودی

 


رشته پزشکی:

مخترع سوزن سورنگ، بنیامن روبن، یهودی

کاشف واکسن فلج اطفال (پولیو)، یوناس سالک، یهودی

کاشف داروی ضد سرطان خون، گرترود الیون، یهودی

کاشف در مان یرقان (زردی) بروخ بلومبرگ، یهودی

کاشف داروی درمان مرض سفلیس، پل الریخ، یهودی

کاشف درمان امراض عضلانی، الیه متچینکوف، یهودی

کاشف درمان غدد ترشحی داخلی، آنرو شلی، یهودی

شناخت درمانی تراپی،آرون بک، یهودی

کاشف قرص ضد حاملگی، جورج پیناکوس، یهودی

شناسائی چشم بشر، ج. والد، یهودی

شناسائی بچه در شکم مادر،استانلی کوهن، یهودی

دیالیز قلوه ها، ویلیم کلوفکام، یهودی

 


برندگان جوایر نوبل:


دریکصد و پنجاه سال گذشته، 14 ميلیون یهودی 180 جایزه نوبل را دریافت کرده اند درحالیکه یک ميلیارد و نیم مسلمان تنها 3 جایزه گرفته اند.

 


اختراعاتی که تاریخ را دگرگون ساخت:

چیپهای کوچک دستگاههای الکترونیکی، استانلی نزور، یهودی

رآکتور اتمی زنجیره ای، نئو سزیلند، یهودی

کابل نوری، پیتر شولتز، یهودی

چراغهای راهنمائی، چارلز آلدر، یهودی

فولاد ضد زنگ، بنو اشتراوس، یهودی

فیلم(ناطق) با صدا، ایزادور کیس، یهودی

میکروفون تلفن، امیل برلینر، یهودی

دستگاه ضبط تصویر متحرک (ویدئو)،چارلز جینزبرگ، یهودی  

 

نفوذ بر بازرگانی جهانی:

فرآورده ها ی مارک مشهور " پولو"، رالف لورن، یهودی

تولیدات نوشیدنی "کوکاکولا"، یهودی

لویس جین، لوی اشتراوس، یهودی

استار بروک، هوارد شولتز، یهودی

گوگل، سرجی برین، یهودی

رايانه­های شرکت "دل"، میشل دل، یهودی

دنکی، دونا کارن، یهودی

باسکین و رابینز، ایرو رابینز، یهودی

دانکین دونات(نوعی تنقل آمریکائی)،بیل روزنبرگ، یهودی 

و ....

 


نفوذ در سیاست بین المللی:

هری کیسینجر، یهودی

ریچارد لوین رئیس دانشگاه یل، یهودی

الن گرینزپن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، یهودی

ژوزف لیبرمن، یهودی

مادلین البرایت، یهودی

گاسپر واینبرگر،وزیر دفاع آمریکا، یهودی

ماکزیم لیوینو، وزیرخارجه شوروی، یهودی

داوید مارشال، نخست وزیز سنگاپور، یهودی

اسحق اسحق، استاندار کل استرالیا، یهودی

بنیامن دیزرائلی، نخست وزیر انگلستان، یهودی

یوگنی پیرماکف، نخست وزیر روسیه، یهودی

بری گلد واتر، سیاستمدار آمریکائی، یهودی

جورج سمپائو، رئیس جمهور پرتقال، یهودی

هرب گری، معاون نخست وزیر کانادا، یهودی

میشل هوارد، وزیر کشور انگلستان، یهودی

برونو کریسکی، صدر اعظم اتریش، یهودی

رابرت روبین، وزیر خزانه داری آمریکا، یهودی

و .......


 

رسانه های گروهی جهانی:


ثی ان ان، ولف بلیتز، یهودی

باربارا والترز از اخبار(آ. ب. ث)،یهودی

اوجین مایر، واشنگتن پست، یهودی

هنری گرونوالد، مجله تایم آمریکا، یهودی

کاترین گراهام، واشنگتن پست، یهودی

ژوزف لیلد،نیویورک تایمز، یهودی

ماکس فرانکل،نیویورک تایمز، یهودی

رابرن مرداک، بلند گوی شيطان(صاحب گروه رسانه اي fox)

 

 

موسسات به ظاهر بشر دوستانه ولی برانداز:

جورج سوروس، یهودی

والتر اننبرگ، یهودی

 

تشکلهای صنفی و مذهبی و اجتماعی یهودیان در آمریکا بالغ بر بیش از هفت هزار سازمان و موسسه است.

 هر یهودی در چندین NGO و انجمن عضو است و فعالیت می کند. هر مسلمان در چند تا انجمن وNGO عضو است؟



 

دانش آموزان یهودی از همان ابتدا در مدارس خود کار کردن گروهی با هم را می آموزند نه رقابت درسی بی ثمر و حسادت به هم را.

نتیجه: نه ما و نه رهبرانمان کار کردن با هم را نیازموده ایم بلکه هر روزه درسهای جدیدی از تکنیکهای حذف همدیگر را می آموزیم.


 

چرا اینها نیرومندند و مسلمانان ضعیف؟

 

دلیلش این است که ما رقیب اصلی را فراموش کرده ایم و در خودمان به دنبال رقیب می گردیم.

دلیلش اینست که ما استعداد دانش آموختن را وانهاده ایم.

 

 

در سراسر جهان اسلام مشتمل بر 57 کشور تنها 500 دانشگاه موجود است.

درحالیکه تنها در آمریکا 5758 دانشگاه براه است.

درهندوستان، 8407 دانشگاه موجود است.

حتی یک دانشگاه از میان کشور های اسلامی در زمره 500 دانشگاه اول جهانی جای ندارد.

 

سواد در دنیای مسیحیت نود درصد است.

سواد در جهان اسلام 40 درصد است.

در پانزده کشور مسیحی مذهب، درصد سواد یکصد است.

درکشورهای مسلمان حتی یکی هم نیست.

درکشورهای مسیحی 98 درصد دوره دبیرستان را تمام کرده اند.

درکشورهای اسلامی این رقم 50 درصد است.

40 درصد از مردم کشور های مسیحی دانشگاه را تمام کرده اند.

در کشورهای مسلمان این رقم تنها 2 درصد است.

درکشورهای مسلمان برای هریک ميلیون مسلمان تنها 230 عالم و دانشمند وجود دارد.

در آمریکا این رقم 5000 است.

در آمریکا برای هریک ميلیون نفر 1000 تکنیسین موجود است.

در سراسر جهان عرب فقط 50 نفر برای هریک ميلیون نفر موجود است.

دنیای اسلام فقد 02/. درصد از درآمد ملی را برای تحقیق و توسعه هزینه می کند.

در کشورهای مسیحی این رقم 5 درصد از درآمد ملی است.

 

نتیجـــه:

وضعیت کنونی دنیای اسلام استعداد دانش پروری ندارد.

مرحله دیگر آزمایش دانش، کاربرد آنست.

در پاکستان برای هر 1000 نفر 23 روزنامه موجود است.

درسنگاپور این رقم 460 برای هر 1000نفر است.

در انگلستان 2000 کتاب مختلف برای یک ميلیون نفر هرسال چاپ می­شود.

در مصر این رقم تنها 17 جلد است.

 

عــاقبــت:

دنیای اسلام در دانش پژوهی شکست خورده است

آزمایش کاربرد دانش راه دیگری برعدم دانش پژوهی مسلمانان است.

صادرات صنعتی پاکستان فقط9/0 در صد کل صادرات آن کشور است.

در عربستان سعودی 2/0 درصد است.

کویت و مراکش و الجزایر 3/0 درصد است.

درحالیکه سنگاپور به تنهائی 68 درصد صادرات صنعتی دارد.

o In Saudi Arabia is 0.2%

نتــیجــتا:

جهان کنونی اسلام استعداد بهره گیری از دانش را فاقد است.

به چه نتیجه ای می­رسیم؟

کنکاش لازم نیست چون ارقام و شواهد فریاد مي­کشند، لکن ما گوشمان را بسته ایم.  

 

 

نـصـیحـت (...خواهش . . ) :

خود و فرزندانتان دانش بیاموزید، میان بر وجود ندارد. بهیچ وجه نگذارید فرزندانتان از دانش آموزی منحرف گردند. و بخاطر خدا، از نفوذ خود برای بدست آوردن نمره بیشتر برای فرزندان خود اجتناب کنید. به آنها کار تیمی بیاموزید. جلو زدن از هم و دیگران را پشت سرگذاشتن را به آنها نیاموزید. دست هم گرفتن و با هم جلو رفتن را بیاموزید. اگر موفق نشوند آنها را یاری کنید تا موفق شوند. واگر اکنون نمی­توانند موفق شوند پس هرگز موفق نخواهندشد.
پیروزی ما بسته به دانش و خلاقیت و سواد آموزی و قدرت کار گروهی ماست و بس.

۱۳۹۰ مرداد ۳۰, یکشنبه

علی ای همای رحمت

 علی ای همای رحمت تو چه آیت خـــــدارا           که به ماسوا فگندی همه ســـــایه ای همـــــارا
دل اگـــر خدا شناسی همه در رخ علی بین            به علـــــــــی شناختم من به خــــــدا قسم خدارا
به خدا که در دوعالم اثـــــر از فنا نمـــــاند            چو علی گرفته باشد ســــــری چشمه ای بقارا
مگرای سحاب رحمت توبباری ارنه دوزخ           به شـــــرار قهر سوزد همه جــــــان ماسوارا
برو ای گدای مسکن در خانه ای علــی زن           که نگین پادشاهـــــــی دهد از کـــــــــرم گدارا
بجز از علی که گوید به پســــر که قاتل من          چو اسیر توست اکنون به اسیر کــــــــن مدارا
بجز از علـــــــی که آرد پســـــــر ابولعائب           که علم کــــــند به عالم شهدای کــــــــــربلا را
چو به دوست عهد بندد زمیان پاکبــــــازان           چو علی کی می تواند که بسر یـــــــــرد وفارا
نه خدا توانمش خواند، نه بشر توانمش گفت          متحیــــــــــرم چه نامم شه ملک لافتـــــــی را
بدو چشم خون فشانم هــــله ای نسیم رحمت           که زکـــــــــــوی او غباری به من آر توتیارا
به امید آنکه شاید برسد به خـــــــــاک پایت           چه پیام ها سپـــــــــردم همه سوز دل صبارا
چو تویی قضای گــردان به دعای مستمندان          که زجان ما بگــــــــــــــردان ره آفت قضارا
چه زنم چونای هـــــردم زنوای شوق او دم           که لسان غیب خوشتر بنوازد این نـــــــــوارا
همه شب دین امیدم که نسیم صبحگاهــــــی          به پیـــــــام آشنایــــــــی بنوازد آشــــــــــــنارا
زنوای مرغ یاحق بشنو کــــــه در دل شب        غم دل به دوست گفتن چه خوشست "شهر یارا"
.....
"شهر یار"


۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

زمین دیگر:


خبر قطعیت امکان حیات در سیاره‌ای که به تازگی کشف شده، بشر را به تحقق رویای دیرینه یک قدم نزیک‌تر کرده است.
در این اواخر خبر کشف سیاره " Gliese 581"  شبیه زمین، که در  منطقه‌ای قابل سکونت از فضا قرار دارد  و احتمال وجود آب مایع در سطح آن وجود دارد، سر و صدای زیادی را برانگیخته است.
یک زمین دیگر! سیاره‌ای که بشر مدت‌ها به دنبال آن بوده و از یافتن آن و حتی موجوداتی که روی آن زندگی می‌کنند، کتاب‌ها نوشته و فیلم‌ها ساخته! این سیاره در میان 500 سیاره‌ای که تاکنون اخترشناسان موفق به کشف آن شده‌اند، تنها سیاره‌ای است که قابل سکونت به نظر می‌رسد.
استیون ووت که ریاست تیم پژوهشی کاشف این سیاره را برعهده دارد در این‌باره می‌گوید: این سیاره اندازه‌ای برابر با زمین دارد  و احتمالا سطح آن صخره‌ای است و  نیروی جاذبه کافی برای نگهداری اتمسفر در آن وجود دارد.
وی در ادامه و طی یک کنفرانس خبری درباره این کشف عظیم، می‌افزاید: بنابر عقیده شخصی من، احتمال زندگی بر روی این سیاره 100 درصد است و من دراین‌باره شکی ندارم.
این یافته‌های منتشر شده بر مبنای مشاهدات 11 ساله تلسکوپ‌ها در رصدخانه کِک درهاوایی است.
نزدیکی "گیلیس 581 "و این‌که به فاصله اندکی از جست‌و‌جوی محققان یافت شده است، گمانه‌هایی را مبنی بر وجود میلیاردها سیاره قابل سکونت دیگر در ابعاد و اندازه‌های زمین در جهان هستی به وجود آورده است.




پروفسور ووت همچنین برآورد کرده است که از هر 5 تا 10 ستاره، یکی دارای سیاره‌ای شبیه زمین، با اندازه آن و قابل سکونت است.
با این حساب و با توجه به وجود 200 میلیارد ستاره در کهکشان، حدود 40 میلیارد سیاره با قابلیت‌های زمین برای زندگی‌کردن وجود دارند.

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

دامی همه گیر !!

هرچه بحث دربارۀ یافتن یک راه حل برای تنش موجود میان حکومت وپارلمان بالا می گیرد، مشکل پیچیده تر می شود. حالا به همه جناح ها واضح شده است که این معضل، راه حل حقوقی ندارد. این یک بحران سیاسی فراتر از قانون اساسی و منطق ظاهری است. کشمکش به بن بست کشیده و پس ازین احتمال دارد نوبت به سرباز گیری و زورآزمایی های بدفرجامی برسد که از حالا هیچکس عاقبت آن را نمی تواند توضیح بدهد. آن چه به منافع افغانستان رابطه می گیرد، جریان موجود، خشونت و نا سازگاری را دامن می زند. رهبران جناح های متضاد که درعین حال مجریان سال های جنگ هستند، از لحاظ ذهنی به اندازۀ کافی مسلح وبی قناعت اند و همچنان سابقۀ مطلوبی برای گذشت و مدارای سیاسی ندارند.
رئیس جمهور کرزی هنوز هم نسبت به ائتلاف لرزان "حمایت ازقانون" درموقعیت نسبتاً برتر قرار دارد و توانسته است بی آن که خودش را درگیر نبرد فرسایشی جاری بسازد، نهاد های دیگر از جمله مجلس سنا، شورای علما، دادگاه عالی، دادستانی کل و 62 تن از نمایندگانی را که براساس حکم دادگاه ویژه مستحق ورود به پارلمان شناخته شده اند، به حیث ابزار فشار قضایی وشرعی برضد مخالفان به کار انداخته است. این درحالی است مجلس نمایندگان درمواجهه با حکومت ونهاد های مدافع دیگر عملاً به دو پارچه تقسیم شده است.
تقریباً نیمۀ اعضای حاضر مجلس نمایندگان نیز همچون کمیت واحد دردفاع از "ائتلاف حمایت از قانون" دربرابر قوۀ اجرائیه صف آرایی نکرده اند. اینک شاهد  نبرد نابرابر میان جناح ها هستیم. با این حال، "ائتلاف تغییر وامید" به سوی جناح معترض درون پارلمانی که حکومت را برای اولین بار با چالش پرخطر روبه رو کرده، دست اتحاد دراز کرده وهمین مسأله ظاهراً نوعی موازنۀ قوا درنبرد های سیاسی هفته های آینده را به وجود آورده است. از همین اکنون خطر"کودتا علیه پارلمان" ازسوی برخی نمایندگان مطرح شده است.
اوضاع هنوز خطرناک نشده است؛ اما اگرناسازگاری جناح های سیاسی به درازا بکشد، با توجه به حضور گستردۀ جاسوسان ایران وپاکستان درداخل حکومت ودرداخل پارلمان، که هدف شان برهم زدن نظم و فروپاشی دست آورد های ده ساله اخیر درکشور است، این احتمال را تقویت می کند که تصادم سیاسی جایش را به تصادم نظامی ( حتی ناخواسته) خالی کند. این یک آزمون دیگر تاریخی است که رهبران جناح سیاسی تا چه میزانی می توانند سلامت افغانستان را حراست کنند.
حکومت راهی جز پیشروی ندارد. اگر درین مقطع حساس از مواضع خود عقب نشینی کند، اپوزیسیون سیاسی که درنهاد قانون گزاری سنگر گرفته اند؛ بلافاصله خواسته های سیاسی کلان تری را مطرح کرده وبرای گرفتن امتیازات اساسی، حکومت را به صحنۀ جدید مبارزه بر سر قدرت می کشانند. اگربرای ختم غائله یی که از نام قانون به راه افتاده، به اقدام بازدارنده واستعمال قوه توسل بجوید، شورش ودرگیری نظامی و جنگ های خیابانی امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. درین ماجرا همه قربانی خواهند شدو تاریخ سیاسی افغانستان یک بار دیگر فاجعۀ نفاق وبی ظرفیتی سیاسی را تجربه خواهد کرد.

۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

راز ماندگاري


در عصر یخبندان بسیاری از حیوانات یخ زدند و مردند.
خارپشتها وخامت اوضاع رادریافتند تصمیم گرفتند دورهم جمع شوند و بدین ترتیب همدیگررا حفظ کنند.
وقتی نزدیکتر بودند گرمتر می شدند ولی خارهایشان یکدیگررا زخمی می کرد بخاطر همین تصمیم گرفتند ازهم دور شوند ‫ولی بهمین دلیل از سرما یخ زده می مردند.
ازاینرو مجبور بودند برگزینند یا خارهای دوستان را تحمل کنند، یا نسلشان از روی زمین بر کنده شود.
دریافتند که باز گردند و گردهم آیند. آموختند که با زخم های کوچکی که همزیستی با کسی بسیار نزدیک بوجود می آورد زندگی کنند چون گرمای وجود دیگری مهمتراست.
و این چنین توانستند زنده بمانند.
بهترین رابطه این نیست که اشخاص بی عیب و نقص را گردهم می آورد بلکه آن است هر فرد بیاموزد با معایب دیگران کنارآید و محاسن آنانرا تحسین نماید.

۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

قصه ای پیر و فرزندش

        پسری گفت با پدر روزی                  که مرا هست درد جانسوزی
       گر اجازت دهی سوال کنم                   تا قناعت ز شرح حال کنم
      پدرش گفت ای جگر گوشه                  کن سوالت زروی اندیشه
       هرسوال جواب می خواهد                  تشنه گان جام آب می خواهد
           پسر با ادب بخود پیچید                  بعد از آن از پدر چنین پرسید
کای پدر جان چرا غریب هستی                  زندگی دری با تهی دستی
 دارای تحصیل فوق و هم دانش                  هم نوشتارو گفت و هم خوانش
    روز ها میروی به جانب کار                  شام ها خانه آیی خسته وزار
طبع و خلقت همیشه دلگیر است                  من ندانم این چه تدبیر است
              بی سوادان و قاتلان دغا                  صاحب مکنت اند و صاحب جا 
  خانه ها ساختند چو قصر جنان                 با درختان و با گل و ریحان
همه ای شان موتران شیک سوار               همه با پول و نعمت بسیار
    همه با گارد و با تفنگ داران                همگی حاکم اند و با فرمان
               ما همه بندگان رحمانیم                 این تفاوت چه است نه یکسانیم
           پدر درد دیده یی حیران                 با پسر رو نمود و کرد بیان
        آهی از دل کشید و داد جواب                 گفت کردی مرا به غصه کباب
     هرکه باشد خسیس و دزد غدار                 صاحب پول می شود بسیار
     از حلال پول داری آسان نیست                 در حرام شیوه های ایمان نیست
     پون وطن جایگاه دزدان شد                  مردم با خرد پریشان شد
       چور قانون شد و جفا حاکم                 قتل ها شد برای پول دایم 
        زرع شد کوکنار چون گندم                 در تباهی رسیده است مردم
               همه ارکان دولت زنبور                خون ملت مکیده چون انگور
         طالب آید زسوی پاکستان                کار دولت کند بهر عنوان
  جاهل و بی خرد فراوان شد             عالم و باهنر پریشان شد
      هرکه ار هست دانش در سر               میدهندش هزارو یک کیفر
  شادم از صدق و از صفای خویش               با قناعت کنم و رضای خویش
   دست من تر بخود مردم نیست                پیش مردم صداقتم گم نیست
         سرفراز چون سرو آزادم                از عملکرد خویش دلشادم
     عیب من نیست غربت مادی                میکنم از صداقتم شادی
         ثروت و ظلم بی بقا باشد                آخر الامر حق بجا باشد